lørdag 10. desember 2011

10. desember og en bitteliten reprise

I dag serverer jeg frekt en liten reprise av ukens største suksess: min hjemmestrikkede teddybjørn, som i dag har med seg en sang til følge. Den synges selvfølgelig på melodien Teddybjørnens vise og går sånn:


Jeg er en helt ny teddybjørn, så snill som bare det

og hver gang jeg skal brumme litt, begynner jeg å le

det har jeg lært av tanta di, d’er hun som laget meg

og ingen kan vel kose sånn som tanta di og jeg


Når du og jeg har lagt oss og vi vet at det er kveld

så skal jeg synge visa jeg har dikta nesten selv

og visa kan jeg synge på en gammel melodi

fra den gang det var kjempegøy med sirkustivoli


Tanta di har strikka meg, og fylt meg opp med vatt

og pelsen min av ull og nylon er vel deilig glatt?

vaskes kan jeg absolutt, på 40 grader ull

så jeg er klar for eventyr med masse søl og tull


armene og ørene, ja hele kroppen min

er strikka sammenhengende så jeg skal være fin

og trygg å løfte, slepe, bite, klemme på og gi

en masse kjærlighet og mange hem’ligheter si


Med meg har jeg mere kos med fine farger på

bokstaven din og noen fine koseputer små

båndene kan du rive i til fingrene blir blå

sikkert festet er selvfølg’lig alt som du skal få


Bokstaven din er selvsagt også fylt med deilig vatt

i den har tante Anna ifra mamma’n din fått fatt

alle er vi vasket klar’, så du kan bare få

en liten pute eller meg å kose-sikle på



2 kommentarer:

  1. Ønsker deg en riktig god jul og et kreativt nytt år.

    I morgen er det trekning i vårt store julelotteri, så ta turen innom da vel. :-D

    SvarSlett
  2. Hehe, så skjønn da!

    Lottemora

    SvarSlett