mandag 19. september 2011

VED veis (eller ihvertfall sommerens) ende...

Sommeren er helt klart over her i Trøndelag, i helga hadde vi den første frost-natta, kveldene er mørke og kalde og store røde og gule eikeblader lyser opp i ellers litt grå omgivelser. Da trengs det ved, masse ved.

Her hjemme har det lenge (faktisk helt siden vi flyttet inn i 2008, når jeg tenker meg om,) vært et problem med veden, ja ikke med veden i seg selv, den er selvhogd, tørr og fin, men plasseringen av veden har vært et vanskelig tema. Mekanikeren og jeg har ikke vært uenige, nei tvert imot, vi har vært enige om at vi ikke har vært fornøyde!

Ofte ble det til at vi hentet inn ved i en stor blå IKEA-pose, også ble veden liggende i den til vi fikk besøk, og plasserte posen i boden, hvorpå vi snublet i den når vi skulle hente is i fryseren. Særlig pent er det definitivt ikke, og heller ikke særlig praktisk. Vi lette overalt etter noe vi kunne like, kjøpte nesten en stor "kurv", laget av resirkulerte bildekk, men prisen var drøy, og det var heller ikke plass til så veldig mye ved oppi. Helst ville jeg hatt en stor, gammel vedkasse, men de få jeg kjenner som har en slik vedkasse var svært godt fornøyd med den selv....kan ikke skjønne det... :)

Men NÅ har jeg funnet en tilnærmet perfekt løsning, og jaggu var det ikke IKEA som også var veien UT av knipa...
EXPEDIT fungerer som: ved-"kasse", romdeler, oppbevaringsplass for andre ting enn ved og et nytt sted som jeg kan plassere små stilleben på.
Enkelt, pent og praktisk. :)

Det står altså to like hyller side om side. I den nærmest ovnen bor veden, og i den til høyre har jeg plassert kasser med 1)aviser, opptenningsbriketter og fyrstikker, 2)påskepynt, 3)garn og strikkepinner, 4)strikke- og hekleprosjekter som ikke er ferdige.

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for fin kommentar til Mummien min :)
    Kjempelur vedoppbevaring! :) Skulle ønskje vi òg hadde plass.. heldigvis har ikkje frosten kome hit enno, men den er nok like rundt hjørnet.
    Ha ein fin kveld :)

    SvarSlett
  2. så lurt!!! og det ble jo dekorativt og! Du, nå ser jeg at du bor på melhus! Det gjør jeg og! :) koselig blogg du har! kommer nok tilbake hit ja!

    SvarSlett