tirsdag 18. oktober 2011

Varm hals til kalde høstdager


En deilig, varm hals så dagens lys for første gang i dag. Eller, dagslys har den kanskje sett, gjennom skitne vinduer og smale sprekker i strikkekorga. Men i dag fikk den endelig bli med ut, og se blå himmel gjennom spredt skydekke. Det var faktisk nesten så sola kikka fram også, men bare nesten. Begynte på denne halsen for leeeeenge siden, men det gikk trått. Da Pinnekroken kom med utfordringen Noe som varmer ble jeg inspirert til å gjøre den ferdig. Halsen er strikket med dobbel tråd Superwash Ullgarn fra Trysil Garn. Jeg brukte grå og svart, fordi det var de fargene jeg hadde da jeg begynte. Det rosa garnet er en rest, husker ikke hva slags garn det er. Jeg tok utgangspunkt i en oppskrift fra Drops Design, men hadde som vanlig verken riktig garn eller pinner, så den ble ikke helt lik.


Knappene er fra svigermors knappesamling som jeg var så heldig å få - tusen, tusen takk! :)
Og ja - jeg glemte å strikke knappehull... Orket ikke å rekke opp og lage knapphull der det skulle være, for da jeg oppdaget det hadde jeg allerede festet alle trådene. Det ble ikke ille med knappene sånn på siden heller, litt annerledes, bare?


Denne halsen er, som tidligere nevnt, mitt bidrag til utfordring nr 15, Noe som varmer, hos Pinnekroken.

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Takk for at du deltar i utfordringen hos Pinnekroken! :)

    Utrolig stilig hals - den blir nok god og ha i vinter!

    Hilsen Jane Brit
    - Pinnekroken -

    SvarSlett